Sfaturi pentru o nutritie echilibrata!

0
421

Cu siguranta subiectul kilogramelor in plus este unul destul de sensibil pentru toti cei preocupati de imaginea siluetei care sa se incadreze in dimensiunile perfecte. Totusi, desi multi isi doresc o schimbare in aceasta directie, nu toata lumea se ambitioneaza sa faca ceva cu adevarat in privinta aceasta.

Totusi, un corp frumos nu inseamna doar o imagine demna de aprecierile celor din jur. Un corp armonios se obtine cu mult excercitiu fizic, energie pozitiva si dieta echilibrata, iar acest lucru inseamna intr-un cuvant: sanatate.

Multi gresesc crezand ca o nutritie sanatoasa inseamna, de fapt, dieta, infometare si ore nenumarate petrecute in sala de fitness. Totusi, acestea sunt pareri exagerate, exprimate de oameni care cred ca daca inlocuiesti alimentele pe care obisnuiai sa le consumi pana acum cu cele care nu contin atat de multe grasimi, ori zahar, nu vei face decat sa iti periclitezi sanatatea. Ei bine, nu este deloc asa, ci din contra! Sa ai grija la ceea ce mananci inseamna in primul rand sa adopti un stil de viata sanatos si, cu siguranta, nu ai nimic de pierdut daca integrezi in rutina zilnica un program echilibrat.

Iata pentru inceput ce recomanda nutritionistii:

  1. Specialistii recomanda ca cei care si-au propus sa urmeze o nutritie echilibrata sa consume cea mai bogata masa intre orele 10 si 14. De ce? Este vorba de fapt de perioada in care oamenii, in general, au cea mai mare putere digestiva. Asta inseamna ca poti consuma ce doresti, insa sa ai in vedere intervalul orar amintit anterior astfel incat sa te asiguri ca ceea ce mananci nu se va transforma in kilograme nedorite. Un alt truc extrem de util: nu consuma nimic dupa ora 19, nici macar apa, daca nu vrei ca a doua zi sa te trezesti mai lipsita de energie ca de obicei.
  2. Dimineata pe stomacul gol bea cat de multa apa poti. Apa nu numai ca hidrateaza organismul dupa orele de pauza dar si curata si ajuta la eliminarea toxinelor si a deseurilor din organism acumulate in perioada in care ai dormit.
  3. Pentru a fi sigura ca ai renuntat la consumul alimentelor nesanatoase, este indicat sa ai in casa seminte, nuci, alune sau fructe din care sa mananci din cand in cand intre mesele principale. Pentru cei care vor sa slabeasca este recomandat un snack de fructe o data la 2 ore, pentru ca senzatia de foame sa nu produca ridicarea nivelului de cortizol in sange. Poti sa faci acelasi lucru si in pauzele de la job, ori cand mergi in oras si simti nevoia sa mananci ceva.
  4. Un secret pe care nu multi il cunosc este faptul ca este foarte important si felul in care mananci, nu doar alimentele pe care le consumi. Cu alte cuvinte, asta inseamna ca trebuie sa renunti in a lua masa in fuga si sa te obisnuiesti sa te bucuri de fiecare moment in parte. Mesteca incet si savureaza fiecare inghititura. Asculta-ti organismul. Foarte important: opreste-te din mancat inainte sa iti simti stomacul plin. Este nevoie de cateva minute pentru ca organismul sa fie informat de creier ca a mancat suficient. Iata de ce este de dorit sa petreci mai mult timp la masa.
  5. Consuma din plin fructe si legume deoarece ele reprezinta baza unei diete sanatoase. Sunt sarace in calorii si nutrienti, ceea ce inseamna ca sunt bogate in vitamine, minerale, antioxidanti si fibre. Incearca sa consumi un curcubeu de legume si fructe la fiecare masa a zilei. Fructele si legumele colorate contin o concentratie mai mare de vitamine, minerale si antioxidanti, iar coloritul diferit ofera beneficii multiple, acesta fiind si motivul pentru care nutritionistii recomanda consumul variat. Propune-ti sa consumi minim 5 portii de fructe si legume pe zi si, cu siguranta, vei observa acest lucru nu numai in silueta ta, ci si in ceea ce priveste sistemul tau imunitar.
  6. Nu te infometa niciodata, chiar daca ti-ai permis sa mananci mai multe dulciuri deodata. Solutia este ca, in zilele urmatoare, sa ai grija sa consumi alimente cu indice glicemic mic precum cereale integrale, peste, legume si fructe. Trebuie sa faci acest lucru pentru ca este important pentru sanatatea ta, nu pentru ca ai mancat dulciuri si meriti o pedeapsa.
  7. Fa multa miscare pentru ca asta inseamna energie pozitiva si stare de bine. Alege ca dupa job sa iti petreci timpul in parc facand jogging, ori pur si simplu urmarind miscarile antrenoarelor din numeroasele video-uri disponibile pe internet. Cu siguranta, exercitiile fizice menite sa iti puna corpul in miscare, pe langa faptul ca te vor ajuta sa iti mentii silueta, vor contribui foarte mult la starea ta de spirit, asa ca, nu ai nimic de pierdut.
DE ACTUALITATE:  Ai aflat? In august, Gothaer desfasoara campania „Luna autoturismelor de familie”!

Iata 7 sfaturi utile pe care nutritionistii le-au propus special pentru cei care isi doresc sa incerce o schimbare in ceea ce priveste stilul lor de viata.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here